SOMMARLOV

Imorgon är det ett helt år sedan jag stod på trappan utanför fritidsgården på Åby och kramades och sa hejdå till fina alla lärare och vänner. Ett helt år! 365 dagar! Vart har dem sprungit iväg om jag får fråga? Minns det ju som det var igår. Efter det hade jag ett underbart sommarlov och sedan var det dags att börja på gymnasiet. Jag kommer så väl ihåg första dagen då jag nervösare en någonsin gick in i aulan och väntade på att höra mitt namn ropas upp för att sedan tillsammans med min nya klass SP10D gå till vårat klassrum. Jag kände inte en enda person i  min nya klass och i början tvivlade jag mycket på om jag skulle trivas. Helst av allt ville jag bara ta min gamla vanliga 08:20 buss till Gamleby och spendera dagarna med min gamla älskade klass 9B. Men efter bara några dagar lärde vi känna varandra i den nya klassen och jag har fått ett helt gäng med underbara vänner. Nu trivs jag riktigt bra och jag ångrar inte alls mitt val av program. Det passar mig perfekt. Ett helt läsår har gått nu och om tvåan och trean också kommer gå såhär fort så dröjer det inte länge tills jag åker lastbilsflak och skriker mig hes. Galet!

Idag var sista gången jag satte min fot på Västerviks Gymnasium som etta. Vi fikade med klassen och sen kollade vi när esteterna sjöng och dansade och sen fick vi äntligen sommarlov! Jag har inte riktigt förstått det själv än men efter några lediga dagar kommer nog frihetskänslan skulle jag tro. 

One year ago

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0