Hemma ifrån Stockholm

Dagarna i stockholm har varit grymma!  Tänkte att jag kunde göra en sammanfattning av dagarna.

Torsdagen : Klockan ringde kvart i 7 och Becka knackade på dörren vid 7. Trött som tusan var jag men det kanske inte var så konstigt? Fastnade i min bok på kvällen innan jag skulle sova och så var den så himlans spännande så vips så var boken utläst och klockan var runt 2. Kul! Men när becka kommit så åt vi frukost och kollade på ett par SATC avsnitt. Sen var det dags att åka med bussen till Västervik och när vi kom in så gick vi och åt på Mc donalds och gick en sväng på stan och sedan satte vi oss på bussen där även en glad tilda skulle med mot stockholm. Efter 4 timmar var vi framme och då satte vi oss på ännu en buss, men denna gång till Lilla essingen där Beckas moster,morbror och lilla kusin bor. När vi kom fram åt vi thaimat och lekte med lilla Alvar. Gulligare bebis går inte att hitta!

Fredagen : Shopping på schemat. Vilket gillades starkt. Vi gick runt en hel del timmar i stan. Affär efter affär och shopping påse efter shopping påse. Det inhandlades en hel del så tänkte att jag kunde visa lite av det sen eller imorgon. På kvällen blev det att kolla på avatar i 3D. Har sett den här i västervik en gång redan och trodde inte att den kunde bli så mycket bättre men i 3D blev den bäst. Shit vad coolt det va. Kan de inte skaffa 3D här i västervik eller?

Lördagen : Vaknade runt klockan 10 och denna dag stod att hälsa på min farbror,faster och kusin på schemat. När vi kom dit bjöds det på våfflor, leksaks tågbane bygg , fika och en hel del snack. Trevlans!
Vi blev hämtade runt klockan halv4 och då var det dags att sitta barnvakt. Beckas moster och morbror skulle på bal så då skulle jag och Rebecka passa Alvar. Det gick jätte bra. Han skrattade nästan hela tiden :) Och de få gånger han var ledsen var när han var hungrig och trött men det löste sig med lite mat, sömn och bus. Jag och becka beställde pizza som jag sedan gick och hämtade och duktig som jag är lyckade jag spilla ner hela mina kläder med fett från pizzorna som hade runnit igenom kartongerna. Great! Men efter en badkarstvätt och något medel lyckades jag nog få bort de där fläckarna. Dock tror jag att det fortfarande syns lite på jeansleggingsen :(
Pizzan var iallafall god och när vi ätit klart satte vi oss i soffan med en stor godisskål och en busig liten alvar och kollade på 2 filmer. Bröllopsfotografen och någon som jag inte kommer ihåg vad den heter. Dom var iallafall bra båda två. Eller ja bröllopsfotografen  var iallafall bra för att vara en svensk film. :)

Söndag/idag : Vaknade runt 10 idag också. Och efter att vi ätit frukost, fixat oss och tryckt ner allt i väskorna så var det dags att säga hejdå och åka vidare mot city terminalen där vi låste in väskorna i ett skåp och sedan gick en sväng på stan . Inhandlade två par leggings och en kjol denna dag. Men jag visar sen ;)
Klockan 2 satte vi oss på en smock full buss utan en chans att få sitta bredvid varandra. Men när vi kom fram till norrköping så gick typ hälften av alla av och då kunde vi äntligen sätta oss bredvid varann.  Var framme i björnsholm vid ca halv 6 och då kom pappa och dom och hämtade mig och så åkte vi hem hit. Och har nu hunnit med att packa upp pytte lite, ätit mat och suttit här vid datorn en stund.

Ska fortsätta att packa upp nu så vi hörs senare eller imorgon.

Pussar!♥


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Vi hade så roligt och det är något som vi måste göra om!!

Tack för att du ville följa med :D<3

2010-03-01 @ 20:16:09
URL: http://bjorkobloggar.blogspot.com/
Postat av: Louise

Ja, det var verkligen jätte roligt och det måste måste måste vi göra om! ;)



Tack för att jag fick följa med hörrö! <33

2010-03-01 @ 20:32:04
URL: http://louiiseeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0