I'm back!

Hej på er mina kära vänner. Nu har jag äntligen en stund över för denna väldigt tråkiga blogg för tillfället. Har haft väldigt mycket med skolan nu de senaste dagarna, Matte,spanska,hälsa-uppsats och ja , jag vet inte vad. Fullt upp har jag haft iallafall och därför har bloggen hamnat lite vid sidan av.  Gjorde iallafall det sista nationella matte-provet idag. Hade pluggat som tusan på allt jag någonsin lärt mig så det kändes helt okej iallafall. Men eftersom det första inte gick alls bra så kan jag nog glömma mitt VG..:( Men jag ska fortsätta kämpa tills jag drunknar, haha kan man säga så? xD Det är nog bara jag som lyckas komma på sånt iaf. haha

För att berätta lite vart jag höll hus igår så kan jag väl kort och gott säga Skola-Cheer-Matte-Sova. Sov fruktansvärt dåligt inatt. Kan det bero på att någon var en gnutta nervös mon tro? Vaknade flera gånger. En gång av att jag kliade som tusan på mina armar. Har eksem och har haft det sen jag var liten. Och nu har det blivit värre än aldrig förr :( Kanske är det något jag inte tål? :/

Till denna dag då: Började med att jag gick upp tidigare än vanligt för att hinna läsa igenom lite i matten. Åt en god frukost och fixade mig och sen ner till bussen i det iskalla vädret. Liksom vad hände?? Det var ju förtusan i förr förr går som alla sprang runt i solglasögon och kjol!? Vädret kan ju ta sig nånstans asså!!
Började iallafall skolan vid 9.00 och då med en gång var det nationella. Nervös som tusan satte jag mig där i aulan och förberedde mig på det värsta. Men faktiskt så var det inte sådär jätte hemskt. Uppgifterna var inte så jätte svåra. Det var bara det att många av dom tog väldigt lång tid att räkna ut så när läraren sa att det var en kvart kvar satt jag där med minst 3 uppgifter kvar. Kul! Stressade iallafall igenom två med lite chansningar och konstiga uträkningar och fick lämna den sista :/ Blev sjukt sur för det för jag hade säkert kunnat den om jag fått lite mer tid. Men nu ska jag lägga de där äckliga matteproven bakom mig och börja förbereda mig på det fruktade
nationella provet i no i kemi som kommer om 2 veckor..  Men det ska nog gå bra.. hoppas jag.

Resten av dagen rullade iallafall på som vanligt. Tror b.la att jag hade den slappaste spanska lektionen på hela nian. Tror att det enda jag gjorde var att översätta typ 10 verb och sen sätta ihop nån kokbok ifrån matprojektet.

Slutade sen vid 15:50 och då följde Lindi med mig hem och det första vi såg var att jag fått hem skolkatalogen med niornas avslutnings bilder och gissa vilka som hamnat på självaste framsidan? Om inte självaste vi och några fler från klassen. Våran bild hade blivit en av de 4 nominerade som skulle vinna men tyvär var det inte vi som vann :/ Men jag tycker bilden var riktigt häftig iallafall. Himlans roligt var det också att kolla på alla andra klasser från ludde,ellenkey,ankarsrum och överum. :)
Efter att ha suttit en lång stund och bläddrat i katalogen fixade vi lite tonfisk-wraps och sen tog vi cyklarna och sålde lite new body i almvik. Blev inte så lyckat, men 2paket sålde vi iallafall. Bättre än inget liksom. Och att gå runt att knacka dörr är bland det värsta jag vet så vi åkte hem rätt snart igen.
Lindi tog bussen hem vid 8 och sen dess har jag suttit här. Skapligt fin torsdagskväll om jag får säga det själv. 
Sen ska jag se om jag kan kolla på andra avenyn på svt/play. Brukar inte gå för att det hackar så mycket men ska försöka. Missade ju avsnitten igår eftersom jag pluggade matte.


Nu tänkte jag att jag skulle fixa så att ni kan få se min klass avsluningsbild. Så om ni håller ögonen öppna så kommer det upp här snart.:)

Stay in touch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0